امتیاز بیشتر اکسپرس اینتری (2)

نامزدهای اکسپرس اینتری فرانسوی زبان از این پس امتیاز بیشتری در زیرمجموعه امتیازات اضافی (additional points) دریافت می کنند. وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، اعلام کرد که نامزدهای فرانسوی زبان و دو زبانه امتیاز بیشتر اکسپرس اینتری را دریافت می کنند.

برای ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری، باید مهارت خود را در یکی از دو زبان رسمی کانادا، فرانسه یا انگلیسی، اثبات کنید. اگر اولین زبان رسمی در پروفایل شما زبانی باشد که در آن قوی تر هستید، می توانید شانس خود را برای کسب امتیاز بالاتر در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس اینتری افزایش دهید. اگر در هر دو زبان رسمی کانادا مهارت دارید، نتایج آزمون زبان تأیید شده را باید برای هر دو زبان ارائه دهید. تسلط به هر دو زبان می تواند برای شما امتیازات اضافی به همراه داشته باشد.

از این پس برای مهارت های قوی زبان فرانسه (حتی اگر فرانسه زبان دوم شما باشد) می توانید حداکثر 50 امتیاز اضافی کسب کنید؛ در این صورت باید در هر چهار مهارت زبان فرانسه نمره NCLC 7 یا بالاتر کسب کنید. در این صورت با توجه به سطح مهارت زبان انگلیسی شما دو حالت زیر پیش می آید:

  • اگر در انگلیسی CLB 4 یا پایین تر کسب کرده باشید (یا اگر در آزمون انگلیسی شرکت نکرده اید): 25 امتیاز اضافی
  • اگر در هر چهار مهارت انگلیسی امتیاز CLB 5 یا بالاتر کسب کنید: 50 امتیاز اضافی

در سال 2019، درصد مهاجران فرانسوی زبان پذیرفته شده به کل مهاجران به کانادا 2.82 درصد بوده است. کانادا قصد دارد تا سال 2023 این رقم را به 4.4 درصد افزایش دهد. اختصاص دادن امتیاز بیشتر اکسپرس اینتری به متقاضیان دو زبانه، به افزایش درصد مهاجران فرانسوی زبان کمک زیادی خواهد کرد.

طراحی وب سایت و پشتیبانی : Afzoneha.com